.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک میلیون کاربر اینترنتی در مازندران

مديركل دفتر فناوري اطلاعات استانداري مازندران گفت: مازندران بيش از 15 سايت خبري فعال و پرمحتوا دارد.

يدالله طهماسبي در نخستين نشست روابط عمومي فرمانداري‌هاي استان و خبرنگاران كه با حضور رئيس اداره روابط عمومي و بين‌الملل استانداري مازندران، مديران روابط عمومي فرمانداري‌هاي مازندران در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 استانداري مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مازندران نخستين استان در منطقه يك كشور و در جمع استان‌هاي گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي و سمنان است كه داراي بيشترين سايت خبري فعال و پوياست.
وي افزود: اكنون محتواسازي در برنامه‌ريزي‌هاي سايت‌ها و ارائه عملكردها و برنامه‌ها بايد مورد توجه قرار گيرد و توجه داشته باشيم كه ايجاد سايت مهم نيست بلكه محتواسازي و جذب مخاطبان مهمترين اصل در اين زمينه است.
اين مسئول IT استانداري مازندران بيان داشت: اكنون 60 درصد مردم دنيا كمتر به روزنامه و مجله براي يافتن اطلاعات استفاده مي‌كنند و همه به نوعي به سمت ارائه عملكرد از طريق سيستم مجازي رفته‌اند.
طهماسبي تصريح كرد: خبرگزاري‌هاي ما بايد آنلاين و دوسويه باشند و به نوعي خبر بگيرند و خبر بدهند و در محتوا خوب كار كنند.
وي ادامه داد: اگر در زمينه محتواگرايي در سايت‌هاي مجازي به درستي كار نشود، جوانان به سمت ديگري رفته و اهداف بلند ما محقق نمي‌شود.

*مازندران داراي يك ميليون كاربر اينترنتي است
مديركل دفتر فناوري اطلاعات استانداري مازندران اضافه كرد: مازندران با دارا بودن 3 ميليون نفر جمعيت، داراي يك ميليون كاربر اينترنتي است كه 50 درصد اين كاربران را جوانان تشكيل مي‌دهند.
طهماسبي گفت: سند راهبردي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات استان مازندران تدوين شده و مبناي اقدامات استانداري و دستگاه‌هاي اجرايي استان در اين حوزه قرار گرفته است.
وي افزود: اين سند در راستاي نظم‌دهي و سازماندهي حركات فناوري اطلاعات استان بسيار موثر بوده است ولي به دليل برخي از محدوديت‌ها خصوصاً كمبود منابع مالي تمام اهداف آن محقق نشده است كه اميد است طي برنامه پنجم توسعه با اختصاص منابع مالي مناسب، زمينه براي تحقق كامل نسخه به روز شده سند فراهم شود.

*پرونده ايجاد شده براي تشكيل شهر الكترونيك رامسر باز است
مسئول IT استانداري مازندران در ادامه با اشاره به ايجاد شهر الكترونيكي در رامسر كه از مصوبات سفر رياست جمهوري است، خاطرنشان كرد: پرونده ايجاد شده براي تشكيل شهر الكترونيك رامسر باز است و در اين ارتباط نيازمند تامين بودجه كافي براي راه‌اندازي هستيم.
طهماسبي افزود: مطالعه اين طرح براي راه‌اندازي انجام شده است و در اين ارتباط بايد تمام زيرساخت‌ها تغيير كند و ادارات به شبكه داخلي و سرور مخصوص مجهز باشند كه با ارائه بودجه كافي و اجرايي شدن اين امور، ايجاد شهر الكترونيكي در رامسر به عنوان پايلوت مازندران عملياتي مي‌شود.

*نقاط ضعف شوراي روابط عمومي شهرستان‌ها بايد با تعامل حل شود
رئيس اداره روابط عمومي و بين‌الملل استانداري مازندران نيز در اين جلسه با تشكر از برنامه‌ريزي‌هاي مختلف توسط شوراي روابط عمومي‌هاي شهرستان‌هاي مازندران گفت: كارهاي بسيار مفيد و ارزنده‌اي توسط اين شوراها عملياتي شده و نقاط ضعف شوراي روابط عمومي شهرستان‌ها بايد با تعامل حل و فصل شود.
كمال رستمعلي بيان داشت: مسئولان روابط عمومي فرمانداري‌هاي استان به وظايف خود كاملا آگاه هستند و گام‌هاي بزرگي نيز در اين راستا برداشته‌اند كه بايد با تعامل و همكاري، كارهاي مهم و وسيع‌تري انجام شود.
وي با بيان اينكه ايجاد اتوماسيون اداري از جمله كارهايي است كه به همت روابط عمومي‌هاي فرمانداري‌هاي استان در حال انجام است، خاطرنشان كرد: اين راه ارتباط با سيستم بهترين و مطمئن‌ترين راه است كه در وقت و هزينه صرفه‌جويي مي‌شود.
رستمعلي بيان داشت: ايجاد اين سيستم به نفع بيت‌المال است و در مصرف صرفه‌جويي مي‌شود كه اميدواريم همه فرمانداري‌هاي ما به اين سيستم مجهز شوند.
در اين جلسه خبرنگاران شهرستان‌هاي مختلف مازندران نيز در ارتباط با عمده مشكلات خبرنگاران در شهرستان‌ها نظير بيمه خبرنگاران، عدم فيلتر مناسب در ورودي جذب خبرنگاران، مشخص نبودن متولي اصلي خبرنگاران مبني بر اينكه ارشاد متولي است يا خانه مطبوعات، ايجاد خانه خبر، همراهي خبرنگاران شهرستاني در سفرهاي وزار و مديران كشور و مديران ارشد استاني و عدم استفاده از خبرنگاران غير شهرستاني تاكيد كردند.
رئيس اداره روابط عمومي و بين‌الملل استانداري مازندران نيز در پايان اين جلسه با تاكيد بر به‌كارگيري و استفاده از خبرنگاران شهرستاني در سفرهاي مديران ارشد كشوري و استاني تاكيد كرد: همراهي خبرنگاران در سفرها با مديران ارشد كشوري و استاني‌ در حيطه وظايف آنان و حق خبرنگار شهرستاني است و مديران كل حق ندارند خبرنگاران استان و يا كشور را در بازديدها و افتتاحيه‌هاي شهرستان به همراه داشته باشند.
رستمعلي يادآور شد: مديران روابط عمومي در صورت هرگونه ناهماهنگي در استفاده از خبرنگاران شهرستاني در سفرهاي مديران ارشد استاني، روابط عمومي استانداري مازندران را مطلع سازند تا پيگيري شود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 بهمن 1389
از گشنگي شبا تا صبح مي شينند پاي اينترنت . تازه مازندران كلا يك ميليون جمعيت داره؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.